Monday 1 January 2024

Rakyat jadi duta Tahun Melawat Perak 2024

 


BATU GAJAH: Tahun Melawat Perak 2024 yang menyasarkan kedatangan pelancong lebih lapan juta orang ke negeri ini dilancarkan secara rasmi.

Pelancaran dibuat di Silverlakes Village Outlet (SVO), di sini semalam sebelum detik pukul 12 malam memasuki tahun 2024 semasa sambutan ambang tahun baharu.

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Saarani Mohamad berkata, kali terakhir Tahun Melawat Perak ialah pada 2017 dan mengikut perancangan, kempen sama akan diadakan semula pada tahun 2022 namun ditangguhkan akibat wabak Covid-19.

Beliau mengharapkan rakyat Perak turut berperanan sebagai duta bagi menjayakan usaha tersebut.

“Kita semua adalah duta-duta negeri yang akan mempromosikan Perak sebagai destinasi pilihan pengunjung. Kita adalah duta-duta negeri untuk mempromosikan sejarah, budaya dan keunikan yang ada di negeri kita. Kita adalah jurucakap yang menghebahkan mengenai pesona, keindahan dan keunikan negeri kita.

“Manfaatkan sepenuhnya platform media sosial untuk berkongsi kisah menarik, gambar, video atau apa juga medium yang boleh menggamit kehadiran pelancong. Kongsikan mengenai kelazatan makanan, keunikan kegiatan budaya serta program-program menarik yang disusun sepanjang kalendar pelancongan 2024,” katanya.

-utusan online.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.