10-12 Februari 2024 - LADA telah menjemput beberapa
media terkemuka Malaysia iaitu Radio Televisyen Malaysia (RTM) Headquarter,
Places Malaysia, NU Ideativ (Pa & Ma – Keluarga dan Libur) dan New Straits
Times (NST) bagi membuat liputan mengenai acara Fenomena Sandbar Walk di
Tanjung Rhu Langkawi yang berlaku setahun sekali.
Media-media ini turut meninjau & membuat liputan
produk-produk pelancongan baru seperti berikut:
1. Langkawi Eagle Nest’s Skywalk yang akan dibuka tidak
lama lagi.
2. Dream Forest Langkawi yang memaparkan keindahan
immersive light dan penceritaan lagenda Langkawi.
3. Pulau Beras Basah bagi pakej island hopping.
4. Pulau Singa Besar yang kaya dengan terumbu karang dan
habitat pelbagai hidupan laut.
5. Gastronomy Langkawi
6. Pulau Tuba
Antara yang menjadi tajuk penting kepada program lawatan
ini adalah liputan media mengenai penglibatan komuniti Pulau Tuba di dalam
sektor pelancongan dengan pengendalian perkhidmatan melalui Koperasi Komuniti
Kepulauan Tuba dan Selat Berhad (KOPTUBAS). Media telah berpeluang melihat
& merasai sendiri aktiviti pelancongan penduduk di Pulau Tuba bagi
meningkatkan ekonomi mereka.
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.