Hotel The Datai di Langkawi yang diiktiraf hotel terbaik di Malaysia oleh Anugerah Loved by Guests Hotels.com |
KUALA LUMPUR 19 April
–Sebanyak 11 hotel di Malaysia telah diiktiraf antara hotel terbaik di negara
ini setelah mendapat Anugerah Loved by Guest 2017 oleh laman web Hotels.com.
Menurut Hotels.com, Pulau
Pinang mengungguli senarai destinasi hotel nombor satu di Malaysia dengan
empat hotel disenaraikan sebagai pemenang Anugerah Emas.
Jelas laman web tersebut,
hotel lain yang tersenarai dalam anugerah berkenaan termasuk tiga di Langkawi,
dua di Kuala Lumpur dan satu di Sandakan.
“Jumlah 11 hotel yang
berjaya disenaraikan tahun ini merupakan tambahan dua hotel berbanding tahun
lalu apabila hanya sembilan hotel berjaya memasuki senarai Loved by Guests.
“Antara hotel yang berjaya
menerima penarafan tertinggi di Kuala Lumpur dan Pulau Pinang berdasarkan
tinjauan pengguna Hotels.com adalah Grand Hyatt Kuala Lumpur dan Campbell
House Pulau Pinang manakala The Datai, The Danna dan Ambong Ambong berkongsi
kedudukan sebagai hotel terbaik di Langkawi,” jelas syarikat tersebut dalam
kenyataan di sini hari ini.
Hotel yang menerima
Anugerah Emas Loved by Guest telah berjaya mendapat markah purata tertinggi
iaitu antara 4.7 hingga 5.0 ke atas dengan pencarian hotel terbaik telah
dilakukan oleh pakar pelancongan mengambil kira jutaan pandangan pelanggan
yang telah menginap di lebih 2,500 hotel dari 87 buah negara.
Di peringkat dunia,
Amerika Syarikat (AS) telah disenaraikan sebagai negara paling banyak menerima
Anugerah Loved by Guests dengan 969 hotel di sana berjaya memenangi anugerah
tersebut.
Dalam pada itu, Pengarah
Serantau Hotels.com bagi Greater China, Asia Tenggara dan India, Jessica
Chuang berkata, tiga hotel di Malaysia turut disenaraikan sebagai hotel terbaik
mengikut kategori masing-masing.
Katanya, Pangkor Laut
Resort, The Andaman dan Shangri-La’s Rasa Sayang Resort and Spa telah dipilih
sebagai hotel terbaik masing-masing bagi kategori keluarga, pantai dan spa.
“Pelancong kini boleh
mendapat maklumat terperinci mengenai tahap kualiti hotel secara pantas dengan
hanya menggunakan telefon pintar melalui pandangan yang telah tersedia dalam
laman web kami.
“Hotels.com telah menerima
lebih daripada 25 juta pandangan daripada pelanggan yang sememangnya dapat
memberi inspirasi dan membantu pelancong membuat pilihan hotel terbaik untuk
mereka,” katanya.
-utusan online.
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.