PETALING JAYA: Waldorf Astoria Hotels &
Resorts, satu mercu kemewahan hotel di bawah rangkaian Hilton melebarkan sayap
perniagaan ke Malaysia melalui Waldorf Astoria Kuala Lumpur.
Dijadualkan dibuka pada 2024, hotel mewah
tersebut akan dibangunkan dan dimiliki oleh Tradewinds Corporation Berhad serta
diuruskan oleh Hilton.
Ia meneruskan proses kemasukan jenama tersebut ke destinasi
tumpuan seperti Sydney, Tokyo, Osaka dan Jakarta serta menyertai portfolio
Waldorf Astoria Hotels & Resorts di Asia Pasifik termasuk Maldives,
Bangkok, Beijing serta Shanghai.
Naib Presiden Kanan Pembangunan Hilton bagi
Asia dan Australasia, Guy Phillips berkata, pihaknya sangat teruja untuk
mengembangkan perkongsian dengan Tradewinds dalam melancarkan hotel pertama
Waldorf Astoria Hotels & Resorts di Malaysia.
“Sebagai salah satu daripada pintu masuk utama
Asia, Kuala Lumpur dan Malaysia amnya sentiasa menjadi pasaran keutamaan bagi
Hilton.
“Waldorf Astoria Kuala Lumpur ialah penambahan
hebat kepada rangkaian jenama kami di sini dan kami berharap untuk
mengembangkan lagi jejak kami sambil mengalu-alukan lebih ramai tetamu dengan
layanan mesra Hilton,” katanya dalam kenyataan.
Dengan proses pengubahsuaian dan pembinaan
yang dijadualkan bermula pada suku ketiga tahun ini, tetamu boleh menantikan
hiasan dalaman dan perabot direka khas dalam setiap 279 suite Waldorf Astoria
Kuala Lumpur.
Saiz bilik bermula dari 76 meter persegi,
sekali gus menawarkan tetamu ruang mewah untuk berehat dan bersantai.
Hotel mewah terletak di segi tiga emas Kuala Lumpur itu juga akan
menampilkan kecemerlangan kulinari melalui lima restorannya yang tersendiri
termasuk Peacock Alley, lounge dan bar ikonik yang sinonim dengan jenama
Waldorf Astoria, serta pusat kesejahteraan yang canggih.
Dengan penyediaan ruang mesyuarat seluas 3,390
meter persegi, termasuk dewan seluas 1,845 meter persegi, Waldorf Astoria Kuala
Lumpur bakal menjadi tempat yang sesuai untuk perayaan dan acara bertaraf dunia.
Sementara itu, Pengarah Urusan dan Ketua
Pegawai Eksekutif Kumpulan Tradewinds, Muhammad Zainal Ashikin berkata,
pihaknya berbesar hati untuk melanjutkan perkongsian dengan Hilton dan membawa
jenama ikonik Waldorf Astoria Hotels & Resorts ke Malaysia.
“Kami percaya usaha ini akan memberikan nilai
tambah yang tinggi dan meningkatkan tawaran hospitaliti negara kepada kedua-dua
pelancong perniagaan dan percutian, serta mengukuhkan lagi kedudukan Malaysia
sebagai salah satu destinasi pelancongan utama dunia,” katanya.
-utusan online.
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.