Thursday 17 December 2020

Empat Pusingan Konsekutif Untuk Menamatkan Musim 2020 PETRONAS CUB PRIX

 


Setelah menerima lampu hijau untuk menyambung semula aktiviti sukan tanpa sentuhan, Kejuaraan Cub Prix Malaysia PETRONAS dengan sukacitanya mengumumkan empat pusingan berturut-turut untuk menamatkan musim 2020.


Kalendar terkini dari Kejuaraan Cub Prix Malaysia PETRONAS sedikit berbeza dari yang biasa, di mana empat pusingan terakhir musim 2020 akan diselesaikan melalui enam hari perlumbaan berturut-turut di Litar Utara  Sepang Circuit.


Kalendar untuk separuh kedua Kejuaraan Cub Prix Malaysia PETRONAS 2020 adalah seperti berikut:


Pusingan 5 & 6 Sepang Utara - 18 hingga 20 Disember 2020


Pusingan 7 & 8 Sepang Utara - 22 hingga 24 Disember 2020


"Tidak diragukan, jadual perlumbaan sebegini sememangnya amat membebankan pasukan dan pelumba. Namun, semua pasukan Cub Prix telah bersetuju bahawa ini adalah cara paling selamat untuk menamatkan musim ini,” kata Ron Hogg, Pengarah Safe Aim Mutual Sdn Bhd, penganjur perlumbaan Kejuaraan Cub Prix Malaysia PETRONAS. 


“Bagi pihak warga Cub Prix, kami ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Kementerian Belia dan Sukan Negara (KBS), Majlis Keselamatan Negara (MKN), Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) serta semua agensi-agensi kerajaan yang terlibat di atas kelulusan khas ini. Terutamanya kepada YB Menteri Belia dan Sukan yang amat prihatin terhadap keperitan yang dialami oleh pengiat sukan permotoran dalam situasi ini. Semoga kelulusan yang diberikan ini menjadi sinar agar sektor sukan dapat dibuka semula seperti mana yang dimaklumkan oleh Menteri Kanan Pertahanan dan Menteri Belia dan Sukan. Yang pastinya, warga Cub Prix akan mematuhi segala SOP yang ditetapkan bagi mengelakkan sebarang perkara yang tak diingini berlaku.”


Menepati SOP penganjuran sukan semasa, empat pusingan terakhir Kejuaraan Cub Prix Malaysia PETRONAS akan berlangsung tanpa kehadiran penonton. Meskipun demikian, para peminat sukan permotoran tempatan boleh mengikuti aksi-aksi hebat dari empat pusingan terakhir ini secara langsung di laman Facebook Kejuaraan Cub Prix Malaysia PETRONAS, TV2, RTM Sports, Astro SuperSports Saluran 811 dan Astro Arena.

-Malaysian Cub Prix.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.