KUALA
LUMPUR, 8 November 2024 - Tourism Malaysia
melancarkan e-risalah Cuti-Cuti Keluarga bersempena sambutan November Bulan
Keluarga Kebangsaan (BKK) yang berlangsung pada 9-10 November 2024 di Taman
Botani Perdana, Kuala Lumpur.
Dianjurkan oleh Kementerian
Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, sambutan ini bertemakan Kasih
Keluarga, Jiwa MADANI, dengan objektif menggalakkan penglibatan semua pihak
dalam menyediakan pelbagai aktiviti yang menarik dan bermakna bagi memperkukuhkan
institusi kekeluargaan.
Sebagai sokongan kepada
inisiatif ini, Tourism Malaysia telah menyenaraikan lebih daripada 44 produk
dalam e-risalah ini dengan pakej percutian menarik untuk aktiviti keluarga
serta bersesuaian bagi semua lapisan umur.
Sebanyak 21 pemain industri
pelancongan turut serta dalam tawaran ini, termasuk Sunway Lagoon, Gamuda Land,
THE TOP Penang Theme Park, Ripley’s Adventureland, Jungle Gym Genting
Highlands, Wet World Water Park Shah Alam, Combat Baze, SuperPark Malaysia, dan
The BOMB Battle Kuala Lumpur. Ini termasuk 12 agensi pelancongan menawarkan
pelbagai pakej percutian berbaloi, dengan pilihan penginapan menarik di
Putrajaya dan Pahang, serta pengalaman glamping di Putrajaya dan Perak. Jumlah
produk dan pemain industri pelancongan dijangka akan bertambah sepanjang bulan
November.
Pakej yang ditawarkan bermula
serendah RM25 seorang untuk aktiviti memanah, hinggalah kepada pakej 2 Hari 1
Malam (2H1M) bermula daripada RM240 seorang yang merangkumi penginapan, makan
tengahari di rumah kampung, dan aktiviti menarik bagi ahli keluarga untuk
pengalaman percutian yang penuh bermakna.
Datuk Manoharan Periasamy,
Ketua Pengarah Tourism Malaysia berkata, pelancaran e-risalah Cuti-Cuti
Keluarga merupakan usaha signifikan untuk menggalakkan keluarga di seluruh
negara meluangkan masa berkualiti bersama sambil menikmati destinasi menarik
dalam negara.
“Tourism Malaysia komited
menyokong sambutan Bulan Keluarga Kebangsaan ini dengan menawarkan pelbagai
pakej percutian yang sesuai untuk semua lapisan keluarga. Inisiatif ini bukan
sahaja memperkukuh ikatan kekeluargaan tetapi juga memberi impak positif kepada
industri pelancongan domestik.
“Melalui aktiviti dan pakej
menarik yang ditawarkan, kami berharap setiap keluarga berpeluang mencipta
memori indah bersama insan tersayang dan menyemarakkan semangat Cuti-Cuti
Malaysia,” tambahnya.
Selaras dengan inisiatif
Tahun Melawat Malaysia 2026 (VM2026), e-risalah Cuti-Cuti Keluarga ini bukan
sahaja bertujuan menggalakkan rakyat Malaysia untuk menikmati percutian
berkualiti bersama keluarga, malah turut memainkan peranan penting dalam usaha
mencapai sasaran VM2026 untuk menarik 35.6 juta pelancong antarabangsa dan
menjana RM147.1 bilion dalam pendapatan pelancongan.
Tempahan pakej yang
ditawarkan boleh dibuat mulai 9 November 2024 di reruai Tourism Malaysia di
Taman Botani Perdana atau terus kepada penyedia perkhidmatan sehingga 31
Disember 2024, dan pakej-pakej ini sah sehingga 30 Jun 2025 tertakluk kepada
terma dan syarat.
Maklumat lanjut berkenaan
pakej-pakej yang ditawarkan boleh didapati di laman web Tourism Malaysia di www.malaysia.travel.
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.