JOHOR BAHRU, 21 Oktober 2022 –
Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya (MOTAC) melalui agensinya, Tourism
Malaysia hari ini melancarkan siri kedua Kempen ‘Shop & Be Rewarded 2.0’
serta siri kedua Pameran Miss SHOPhia Go Travel 2022 dalam usaha menyemarakkan
pelancongan domestik.
Kempen ‘Shop & Be Rewarded 2.0’ adalah sebahagian daripada
Pelan Pemulihan Pelancongan 2022 (PRE 2.0) yang menawarkan penebusan e-baucar
untuk rakyat Malaysia di bawah Kluster Pelancongan Minat Khas menerusi segmen beli-belah
dengan kerjasama Persatuan Pengurusan Kompleks (PPK) Malaysia.
Kempen ‘Shop & Be Rewarded 2.0’ siri pertama yang
berlangsung selama 16 hari dari 20 Ogos hingga 4 September 2022, telah berjaya
mencatatkan penebusan 30,027 e-baucar dengan nilai jualan sebanyak
RM8,824,696.05.
Ekoran sambutan cukup menggalakkan yang diterima daripada rakyat
Malaysia, siri kedua Kempen ‘Shop & Be Rewarded 2.0’ akan dilanjutkan untuk
berlangsung selama 23 hari bermula 22 Oktober sehingga 13 November 2022.
Sehubungan itu, pengguna sekali lagi berpeluang menebus e-baucar
bernilai RM30 bagi pembelian minimum RM100 di 35 pusat beli-belah yang
mengambil bahagian. Pengguna hanya perlu mengimbas kod QR di kedai-kedai dalam
pusat beli-belah berkenaan bagi tujuan pendaftaran dan penebusan e-baucar.
Encik Iskandar Mirza Mohd Yusof, Timbalan Ketua Pengarah
(Perancangan) Tourism Malaysia berkata, barangan fesyen dan perhiasan diri
masih menjadi trend keutamaan pembelian diikuti dengan barangan digital dan
kelengkapan rumah.
“Saya berbesar hati melihat Kempen ‘Shop & Be Rewarded 2.0’
siri pertama yang kita laksanakan ini telah disambut baik oleh rakyat Malaysia.
Saya difahamkan nilai jualan yang berjaya diraih pada hari pertama kempen ini
berlangsung mencecah RM2,053,511.98,” katanya.
Disertai oleh 16 pempamer, pengunjung berpeluang mendapatkan
lebih banyak tawaran pakej pelancongan minat khas termasuk pakej inap desa,
taman tema dan selam skuba selain pengisian demonstrasi kraftangan dan masakan,
persembahan kebudayaan serta cabutan bertuah.
Siri pertama Pameran Miss SHOPhia Go Travel 2022 yang
julung-julung kalinya dianjurkan oleh Tourism Malaysia di 1-Utama Shopping
Centre dari 19-21 Ogos 2022, telah berjaya merekodkan jumlah jualan sebanyak
RM64,064.00.
Untuk maklumat lanjut berkenaan pameran ini, sila layari laman sesawang Tourism Malaysia di www.malaysia.travel
-Tourism Malaysia.
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.