SUBANG, 17 FEBRUARI 2020: Subang Skypark hari ini menyaksikan kerjasama
Tourism Malaysia dan Firefly, dalam pelancaran logo (livery) VM2020 dan pakej
pelancongan ‘The Best of Langkawi Discovery’. YB. Datuk Mohamaddin bin Ketapi,
Menteri Pelancongan, Seni dan Budaya Malaysia (MOTAC), hadir merasmikan
pelancaran tersebut, disertai Dato’ Dr. Noor Zari Hamat, Ketua Setiausaha
MOTAC, Datuk Musa Yusof, Ketua Pengarah Tourism Malaysia, serta CEO Firely
Encik Philip See.
Kempen ini menyaksikan paparan logo VM2020
pada badan pesawat Firefly, serta info produk pelancongan pelbagai negeri pada
ruang simpanan atas serta tempat hidangan dalam pesawat. Selain itu, hiasan
dalaman yang ceria dan berwarna-warni turut ditambah pelbagai imej makanan,
budaya, pantai, eko-pelancongan, seni dan pemandangan indah Malaysia.
Kesemua paparan visual itu diharap dapat
menyemarakkan kempen VM2020 untuk pasaran domestik dan ASEAN, serta menarik
minat generasi muda untuk menghargai produk pelancongan domestik.
Menurut Datuk Musa, kempen ini juga merupakan
salah satu program dan strategi Quick Win oleh Tourism Malaysia untuk menangani
isu wabak Covid-19. “Adalah diharap, melalui polisi, dasar dan program
kerajaan, ditambah inisiatif dan tawaran pihak swasta, ia akan disokong pula di
peringkat pengguna iaitu rakyat Malaysia,” ulas beliau, supaya rakyat Malaysia
dapat menggunakan faedah ini untuk melancong dalam negara.
Selain paparan logo dan imej, Firely turut
menawarkan potongan diskaun 30% untuk para pelancong menikmati pelbagai pakej
pelancongan yang menarik. Pakej ke destinasi unggul Pulau Langkawi menjadi
pembuka tirai tawaran Firefly dengan tempoh tempahan bermula pada 17 Februari
hingga 13 Mac 2020, sementara tempoh perjalanan adalah sehingga 30 Jun 2020.
Terdapat 70 buah hotel terlibat di Langkawi, dengan baucar penginapan percuma,
aktiviti island-hopping dan tiket ke Crocodile Adventureland ada ditawarkan.
“Firefly berbangga menjadi sebahagian
daripada inisiatif pelancongan negara, terutamanya kempen VM2020. Firefly kini
menyediakan khidmat kepada pasaran khas dengan memenuhi kehendak pelancong
tempatan dan antarabangsa dari segi kemudahsampaian dan kos penerbangan yang
berpatutan. Tambahan pula, pelancongan domestik merupakan gaya melancong
terbaharu kepada generasi millennial dan penggemar makanan (foodie) yang gemar
melawat dan menikmati pelbagai juadah serta budaya nasional yang rencam,” kata
Encik Philip See.
Pakej ‘The Best of Langkawi Discovery’ dengan
6 tonggak itu menyasarkan supaya pelancong mendapat kepuasan berganda melalui
aspirasi "See It, Hear It, Sense It, Feel It, Touch It, Taste It" dan
dijangka akan dapat merancakkan pelancongan domestik, serta mengimbangi
penurunan kedatangan pelancong antarabangsa.
Selepas Langkawi, kerjasama Tourism Malaysia
dengan Firefly ini akan menyaksikan pelbagai pakej destinasi lain akan
ditawarkan sepanjang tahun ini dengan tawaran menarik dan berpatutan kepada
pelanggan.
-Tourism Malaysia.
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.