KUALA
LUMPUR, 20 FEBRUARI 2020 –
Tourism Malaysia telah melancarkan ‘PAKEJ MYexperience SEMPENA VISIT MALAYSIA
2020’ bertempat di Dewan Tun Dr. Ismail, World Trade Centre (WTC) Kuala Lumpur
hari ini.
Objektif utama pelancaran ini adalah untuk
meningkatkan promosi produk-produk pelancongan minat khas (niche product)
melalui pengumpulan 500 pakej-pakej niche yang komprehensif di dalam terbitan
booklet MYexperience. Booklet ini telah dikemaskini dan ditambah nilai dengan
penglibatan 109 pengusaha-pengusaha pelancongan berdaftar yang mempromosi
pakej-pakej yang menarik untuk Tahun Melawat Malaysia 2020. Ia diharap dapat
menarik minat pelancong tempatan dan juga pelancong antarabangsa.
Majlis pelancaran ini diserikan dengan
aktiviti-aktiviti bercorak interaktif dan berinformasi sepanjang program
berlangsung. Dianggarkan kehadiran seramai 200 jemputan yang terdiri daripada
organisasi kerajaan dan swasta, pihak universiti awam dan swasta, serta pihak
industri pelancongan.
“Pelancaran booklet MYexperience ini tepat
pada masanya dan sangatlah bersesuaian bagi menggalakkan percutian domestik di
kalangan penduduk Malaysia,” ulas YB. Datuk Mohamaddin bin Ketapi, Menteri
Pelancongan, Seni dan Budaya Malaysia. Jelas menteri itu lagi, Pakej
Myexperience juga selari dengan inisiatif ‘quick win’ dalam menangani industri
pelancongan negara yang turut terkesan susulan daripada krisis COVID-19 yang
ketara di peringkat global.
Pakej Myexperience ini boleh diperolehi
melalui www.malaysia.travel dan
vm2020.malaysia.travel selain dari laman sesawang setiap agensi pelancongan
yang terlibat. Tempoh sah laku pakej yang ditawarkan adalah sehingga penghujung
Disember 2020. Pakej-pakej yang ditawarkan meliputi 23 segmen termasuklah
pelancongan sukan, pelancongan ekologi, pelancongan perubatan atau kesihatan,
pelancongan pendidikan, pelancongan gastronomi, pelancongan berasaskan gaya
hidup serta membeli-belah.
-Tourism Malaysia.http://ebrochures.malaysia.travel/
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.