Wednesday 1 March 2017

Konsert Wings & Superfriends - Belenggu Irama @ Istana Budaya Kuala Lumpur ( 6 ~ 9 April 2017 )

Nama Awie tidak asing lagi dalam industri muzik tanahair. Artis serba boleh ini seringkali mendapat perhatian di dalam semua aktiviti dan hasil karya beliau. Vokalis kumpulan muzik terkenal tanahair ini juga mempunyai suara unik yang pastinya akan memukau seluruh peminat muzuk. Dengan karisma dan kebolehan beliau, Awie melangkah setapak lagi kebidang pengarahan persembahan pentas dengan menghasilkan KONSERT WINGS AND SUPERFRIENDS – BELENGGU IRAMA.


KONSERT WINGS AND SUPERFRIENDS – BELENGGU IRAMA akan menggegarkan Istana Budaya pada 6 hingga 9 April 2017 selama 2 jam setiap malam dan merupakan sebuah konsert berkonsep memperjuangkan nasib para insan seni tanahair. Gandingan artis-artis hebat dalam satu pentas dengan soroton adegan dari rintihan lagu selama 2 jam akan menjelajahi jiwa dan rasa penonton terhadap keluhan hati nasib artis yang di perjuangkan.
Tujuan konsert ini diadakan bagi mendidik masyarakat untuk menghibur sambil menderma. Awie Entertainment Sdn Bhd yang menganjurkan konsert ini mengumpulkan persatuan–persatuan di Malaysia untuk membentangkan permasalahan di dalam persada seni terutamanya dari segi kebajikan anak – anak seni yang tidak pernah berubah. Dato’ Awie, teraju utama Awie Entertainment Sdn Bhd berharap gabungan dengan persatuan-persatuan seperti Karyawan, Seniman, Yayasan 1Malaysia, MACP, RPM dan RIM dapat memperbaiki taraf anak–anak seni tanah air.
Bagi Dato’ Awie, nasib para artis Malaysia tidak seharusnya malang seperti yang telah berlaku selama ini kerana para artis adalah golongan yang amat berpengaruh. Pengaruh dan nama besar mereka hanya ketika popular dan sekiranya tidak ada langkah yang betul di ambil maka ianya tidak akan menjanjikan masa depan yang baik dari segi kewangan.
Ikon konsert ini ialah pemain drum ternama, YAZID dari KUMPULAN SEARCH. Tiada seorang peminat muzik tanahair yang tidak kenal beliau. Menganggotai sebuah kumpulan muzik rock ternama selama ini tetapi setelah beliau mengidap penyakit buah pinggang, mata pencariannya terhad. Dato’ Awie sebagai salah seorang peneroka muzik rock tanahair mengambil inisiatif untuk membantu beliau dan tidak mahu anak – anak seni di negara ini hidup dalam kesempitan di zaman kejatuhan.
Artis – arits ternama iaitu Dato’ Awie, Eddie Wings, Black Wings, Dato’ M.Nasir, Datuk Ramli Sarip, Dato’ Nash, Ito, Syamel AF, Maya Karim, Liza Hanim, Haiza, Sahara Yaacob, Billa AF, Ucop Bukan Sekadar Rupa, Aniq Ceria Pop Star adalah antara para artis yang berpadu tenaga untuk menjayakan KONSERT WINS AND SUPERFRIENDS – BELENGGU IRAMA. Para pemuzik yang turut terlibat adalah Eddrie Hashim, Yan Lefthanded, Sham Guitarist, Kudin Headwind, Lola, Rodi Kristal, Hamzah, Pae, Fly dan Adi.
Harga tiket bemula daripada RM80.00, RM150.00, RM200.00, RM250.00, RM300.00 dan RM350.00 boleh di beli melalui ONLINE di Website Redtix, www.airasiaredtix.com atau pun di Kaunter Pembelian Tiket di Istana Budaya mulai 1 Mac 2017. Sebarang pertanyaan boleh hubungi Awie Entertainment di talian 019 2932436 (Ejat) atau 019 2975260 (Sam). Juga boleh lawati Facebook Sayap-Sayap Wings atau www.sayap2wings.com.
Awie Entertainment Sdn Bhd yang disokong padu oleh rakan seperjuangan di dalam persada seni amat berharap kejayaan konsert ini akan berpihak kepada semua insan seni tanahair.

-AirAsia RedTix.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.